środa, 16 grudnia 2015

Kpopowe piosenki, które każdy fan powinien znać


 Tym postem chcemy wam przedstawić piosenki, które naszym zdaniem każdy fan kpopu powinien znać. Wiele zespołów nie stało się popularnych od razu z debiutem i na swój sukces musiało trochę poczekać, np. BIG BANG zadebiutowali z "We Belong Together", a popularni zaczęli się stawać dopiero przy "Lies", a potem przypieczętowali tą popularność piosenką "Haru Haru". Ogromna część tych piosenek stała się wielkimi hitami i ludzie pamiętają je do teraz.


BIG BANG - Haru Haru (2008)

Super Junior - Sorry Sorry (2009)

Super Junior - Mr. Simple (2011)

2NE1 - I Am The Best (2011)

Seo Taiji and Boys - I Know (1998)
Są to początki kpopu i myślę, że każdy powinien znać tą grupę (Chociażby z nazwy)

SNSD - Gee (2009)

SNSD - Genie (2010)

Wonder Girls - Nobody (2008)

Wonder Girls - Tell Me (2008)

BEAST - Fiction (2011)

SISTAR - Alone (2012)

TVXQ - Mirotic (2009)
Bogowie wschodu i ich chyba największy hit. Poza "Ballons" oczywiście.

Brown Eyed Girls - Abracadabra (2010)

Infinite - Be Mine (2011)
Największy hit od Infinite i choreografia, dzięki której zyskali tytuł najlepiej zsynchronizowanego zespołu.

KARA - Mister (2011)
Chyba każdy fan kpopu zna "butt dance".

H.O.T - Candy (2006)
Słodki, uroczy koncept też miał gdzieś swoje początki. 

IU - Good Day (2011)

Lee Hyori - U-Go-Girl (2011)
Bezapelacyjna królowa w Korei. Wykreowała swój image "bad girl" i nadal się go trzyma.

FTIsland - Hello Hello (2011)
Chyba jedna z najpopularniejszych piosenek FTIsland.

After School - Flashback (2012)

CNBlue - I'm Sorry (2013)

T-ARA - Roly Poly (2011)

T-ARA - Lovey Dovey (2012)

SHINee - Lucifer  (2010)


SHINee - Ring Ding Dong (2009)

Troublemaker - Troublemaker (2011)
Ile razy widzieliście już cover tej piosenki wykonywany przez innych idoli?


Hyuna - Change (2013)


G-Dragon - One Of A Kind (2012)
Chyba najbardziej rozpoznawalny i popularny kpopowy idol. Czy ktoś go nie zna?



Znaliście te piosenki? Też jesteście zdania, że każdy fan kpopu powinien je znać? Czy Waszym zdaniem na tej liście powinny znaleźć się jakieś inne piosenki? :)

8 komentarzy

  1. uważam, że zdecydowanie powinno się tu pojawić "Fantastic Baby" BigBang, większość moich znajomych przekonało się do kpopu właśnie przez ten ogromny hit, same bangi są z tego nieźle kojarzeni a zdziwiłabym się jakby ktoś obeznany w kpopie tego nie znał XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam pewna, ze ktoś rzuci tą propozycją ;)
      Też się nad nią zastanawiałam, ale postanowiłam dodać tą, dzięki której zaczęli zdobywać taką prawdziwą popularność.

      Usuń
    2. w sumie.. zależy o co dokładnie chodzi, bo z jednej strony to owszem, na tym Bangi zaczęli karierę, ale jeśli chodzi o ich utwór taki najbardziej rozpoznawalny z mianem porządnego hitu zasługuje Fantastic Baby. Ta piosenka dokładnie ukazuje ich styl muzyczny już nie wspominając, jak genialnie reprezentuje koreańską muzykę. Ale dobrze piszesz, bo Haru Haru to bezwzględny wygryw zespołu.
      To moje zdanie, w sumie ja nie bardzo jestem obeznana w tych wszystkich początkach kpop'u bo przyznam się szczerze, nie kojarzę co najmniej 1/3 z tej listy. Nastawiłam się, że w tym poście chodzi o te najpopularniejsze piosenki, a tu chyba bardziej chodzi o te, na których wszystko powstawało. Jestem z tego młodszego pokolenia chyba hah. Mój błąd! ^^'

      Usuń
    3. Chciałam właśnie przedstawić te piosenki, na których opiera się kpop. Takie niby starocie, ale nadal żywe w pamięci fanów.
      Oraz piosenki, którymi dany zespół się wybił i zapadł w tą pamięć. Przy Big Bang było to Haru Haru, ale teraz na pewno Fantastic Baby jeat bardziej znane.
      Albo Kara - mister czy snsd - gee. Pełno idoli tanczyło do tego, każdy to zna.
      :)

      Usuń
    4. Także myślałam to tutaj dadzą, ale się przeliczyłam

      Usuń
  2. Jak ja uwielbiam stare hity. Często do nich wracam. Znam wszystkie wymienione piosenki. Jednak brakuje Psy - Gangnam Style. Kto tego nie kojarzy? Wokalista stał się sławny na całym świecie. A piosenka doczekała się wielu przeróbek. Nawet na weselu mojego brata wszyscy tańczyli i śpiewali do tej piosenki. Chyba nie ma osoby na świecie, która by tego nie kojarzyła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna lista :) Aż się zdziwiłam, bo pierwszy raz zgadzam się praktycznie ze wszystkimi pozycjami. Od siebie dorzuciłabym jeszcze może A Pink - No No No. Ale to w sumie już taki dodatek :)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  4. TVXQ naprawdę byli Bogami Wschodu gdy byli w piątkę. Wybraliście moją ulubioną piosenkę z ich bardzo rozbudowanego repertuaru. Dalej słucham ich starych piosenek i jestem fanką JYJ w szczególności Kim Junsu XIA :)

    OdpowiedzUsuń